Ekonomi

TESK Başkanı: Hurda araç teşvik kanununa ihtiyaç var

En son 2015 yılında çıkarılan hurda araç teşvik kanununun yeniden gündeme getirilmesi gerektiğini vurgulayan TESK Başkanı Bendevi Palandöken, “20 yılda tüm araçların yenilenerek ekonomiye katkı sağlayacak yeni bir hurda araç teşvik maddesine ihtiyaç var” dedi. eskisin, ithalatı azaltın, yakıt israfını ve çevre kirliliğini önleyin.” TÜİK verilerine göre 2023 yılı sonu itibarıyla ülkemizde toplam 28 milyon 740 bin aracın ortalama yaşı 14,5 olarak belirlendi. Bu araçların tamir ve bakım maliyetleri karayolu taşımacılığında sorun teşkil etmektedir. İlgili Maliye ve Ulaştırma Bakanlıklarının konuya uyum sağlaması ve çözmesi gerekiyor. “Daha önceki yıllarda olduğu gibi şu sıralar da piyasanın en çok ihtiyaç duyduğu hurda araç teşvik kanununun yeniden gündeme getirilmesi gerekiyor. Bu sefer de sonsuza kadar yürürlükte kalmalı” dedi.

“Araçlarını yenileyeceklere vergi muafiyeti sağlanmalı”

Hurda teşvik kanununun devletimizin ithalatı azaltma ve ihracatı artırma çabalarına önemli katkı sağlayacağına işaret eden Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Başkanı Bendevi Palandöken, “İthal ettiğimiz her şey doğrudan enflasyonu ve döviz kurlarını artırıyor. Demir, Yerli sanayimizin en büyük girdileri arasında yer alan Çelik bölümünde Brezilya ve Hindistan başta olmak üzere yıllık 9 milyar dolar demir çelik hurdası ve 12 milyar dolar civarında hammadde ithalatı yapıyoruz. Trafiğe kayıtlı toplam 28 milyon aracın ortalama yaşının 14,5 olduğu göz önüne alındığında, hammadde ihtiyacının araçların hurdaya ayrılarak karşılanması. Öncelikle hurda araçlara yönelik “Teşvik kanunu yeniden yürürlüğe girmeli ve 20 yaş üstü araçlar hurdaya çıkarılmalıdır. Araçlarını yenileyeceklere bir defaya mahsus Özel Tüketim Vergisi muafiyeti sağlanmalıdır. Ayrıca ulaştırma bölümündeki esnafa da yeni araç alabilmeleri için düşük faizli ve uzun vadeli krediler verilmeli” dedi.

“Bazı ticari araçlarda aslında yaş sınırlamaları var.”

Bazı ticari araçlarda zaten yaş sınırı bulunduğunu hatırlatan Palandöken, “Bazı illerimizde ticari araçların kullanım yaşı İl Uyum Kurullarının aldığı karara göre değişiklik göstermektedir. Milli Eğitim Bakanlığı’nın kararına göre Servis araçlarında da 12 yaş sınırı bulunmaktadır.Özellikle bu araçları yenilemek zorunda kalan esnaflarımıza kolaylıklar sağlanmalı.Ticari araçlar da dahil olmak üzere eskimiş araçlar, sahiplerine sürekli tamir bakım gibi yükler getirirken, trafikte de tehlike oluşturuyor, çevreye ve ekonomiye zarar veriyorlar. Bunun için 2015’te olduğu gibi ÖTV yeniden sıfırlanmalı. Kamyon ve otobüslerde ÖTV sıfırlanırken KDV’nin de düşürülmesi gerekiyor. “Daha konforlu ulaşım sağlanıyor.” Trafik de rahatladı” dedi. – ANKARA

sinanpasa-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Kurna Escort
Çağlayan Escort
Yıldıztepe Escort
Yaylacık Escort
Caferağa Escort
Fatih Sultan Mehmet Escort
Yakacık Çarşı Escort
Akşemsettin Escort
Aydınlı Escort
Başıbüyük Escort
Elmalıkent Escort
Barbaros Escort
Bahçeköy Escort
Feneryolu Escort
Soğukpınar Escort
Fatih Escort
Alemdar Escort
Feyzullah Escort
Osmangazi Escort
Reşitpaşa Escort
Kaptanpaşa Escort
Ataşehir Escort
Alibahadır Escort
Süleymaniye Escort
Namık Kemal Escort
Cumhuriyet Escort
Topağacı Escort
Çayırbaşı Escort
İnkılap Escort
Ortabayır Escort
Zerzavatçı Escort
Yeşilkent Escort
Fener Escort
İsaköy Escort
Kanarya Escort
Huzur Escort
Mevlana Escort
Mevlanakapı Escort
75. Yıl Escort
İstinye Escort
Yassıören Escort
Şifa Escort
Akfırat Escort
Cemil Meriç Escort